duminică, 24 octombrie 2021

„Fable”, Vol. I - Adrienne Young

 

    Profitând de reducerile de la Storia Books cu ocazia împlinirii a cinci ani de activitate, nu se putea să nu îmi umplu și eu coșul cu câteva cărți fantasy. Printre ele s-a numărat și Fable, prima carte dintr-o duologie scrisă de Adrienne Young.


    Personal, nu am știut deloc ce mă așteaptă între pagini, nu am citit deloc descrierea și am luat-o la recomandările celor din jur. Și mă bucur nespus că am făcut-o. A avut toate elementele pe care eu le iubesc la o carte: lumea a fost una imaginară, au fost prezenți pirați, insule, nave, scoici, călătorii pe mare; o atmosferă așa cum îmi place mie.


    După ce este abandonată pe o insulă de către însuși tatăl ei, Fable se luptă cu viața pentru a ajunge înapoi la el și a-i cere ce i se cuvine: un loc în echipajul său. După patru ani în care i-a fost foarte greu, a adunat și a vândut pyre, uneori mânca alge chiar și o lună întreagă, s-a chinuit să-și ascundă banii, protagonista reușește să încheie un pact cu West prin care o va duce în Strâmtori, unde are de gând să dea ochii cu tatăl său.


    Am apreciat faptul că membrii echipajului au fost introduși treptat în acțiune, nu toți deodată astfel încât să nu mai înțeleg care cine e.


    Cel mai mult mi-a plăcut povestea lui West și a Willei, trecutul lor, cine a fost mama lui West și, cel mai important, mi-a plăcut faptul că i-am văzut doar prin ochii lui Fable, astfel că ceea ce a crezut ea ni s-a prezentat ca fiind realitate, iar întorsătura de situație și adevărul relației lor a fost neașteptată.


    Lumea din jur a fost cam slăbuț dezvoltată, însă era de așteptat. Fable și-a trăit copilăria pe nava tatălui ei, apoi ultimii patru ani din viață pe insula pe care a fost abandonată. Ca cititor, știam doar ce știa și ea.


    Povestea a fost antrenantă, nu m-am plictisit nicio clipă, fiecare scenă a fost plină de suspans și nu mi-a venit să cred atunci când am ajuns la finalul romanului. Recomand. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mexican Gothic” - Silvia Moreno-Garcia

      Cartea reprezintă prima mea întâlnire cu autoarea și, recunosc, modul ei de scriere este foarte relaxant și cursiv, nici măcar nu am r...