luni, 4 octombrie 2021

„Umbrele care ne despart” - Tricia Levenseller

 

    Când am auzit de apariția acestei cărți, trebuie să recunosc faptul că îmi imaginam o carte mult mai complexă, cu o lume puternic conturată și o tentă mai dark,  o atmosferă mult mai sumbră și mai dramatică decât a fost în realitate. Totuși, nu am fost deloc dezamăgită.

    Cartea în sine reprezintă un fantasy ușor de citit, în care predomină dialogul, iar accentul cade pe relația dintre personaje.

    Acțiunea începe cu o confesiune făcută de Alessandra, protagonista cărții, în care ne mărturisește faptul că nici după trei ani nu a fost găsit cadavrul băiatului de care a fost îndrăgostită și care, evident, i-a frânt inima.

    Inițial mă gândeam că e pur și simplu un început care să atragă atenția, un început care să teleporteze instant cititorul în lumea creată de autoare, dar m-am bucurat să aflu că a avut însemnătate pe parcurs și, cel mai important, a avut repercursiuni și m-a ținut în suspans atât pe mine ca cititor, dar și pe protagonista cărții, care nu știa ce se va alege de planurile ei și de viitorul acesteia.

    După ce își pune în aplicare planul malefic de a ajunge la castel și de a fi curtată de însuși regele, Alessandra se bucură de invitația acestuia de a rămâne la castel. Lucrurile nu se îndreaptă unde am presupus la început, ci dimpotrivă, între cei doi se leagă o frumoasă prietenie în care își oferă reciproc ajutorul.

    Am îndrăgit și am urât personajele secundare care au apărut pe parcursul cărții, fiecare din ele reușind să îmi stârnească anumite emoții în proporții mai mari sau mai mici.

    Dacă după un timp am început să mă plictisesc și aproape că am abandonat cartea, scena în care Alessandra și Regele Umbrelor au fost surprinși făcând baie împreună dezbrăcați și au stârnit un val de reacții m-a făcut să continui. De acolo și până la final am citit cartea cu sufletul la gură pentru că nu m-am așteptat la cele două întorsături de situație care au avut loc.

    Regele știa că cineva vrea să îi ia viața, iar pe lângă asta, se mai confrunta și cu problema în care assasinul fura bani de la bogați și îi dădea săracilor.

    Consider că totul s-a îmbinat frumos și armonios și nu au existat lipsuri în acțiune.

    Mi-a plăcut mult și explicația oferită cu privire la umbrele regelui, informațiile despre viața sa, de ceea ce s-a întâmplat în trecut și ce repercursiuni există în prezent.

    Per total cartea este ușurică, se citește repede și nu oferă prea multe bătăi de cap cu o lume complexă sau cu prea multe fire narative. E o carte perfectă pentru momentele în care nu ai chef să citești un fantasy greoi, dar nici nu vrei să citești alt gen literar. Recomand. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mexican Gothic” - Silvia Moreno-Garcia

      Cartea reprezintă prima mea întâlnire cu autoarea și, recunosc, modul ei de scriere este foarte relaxant și cursiv, nici măcar nu am r...