duminică, 17 octombrie 2021

„Kyle”, Vol. II - Lena Hills


    După ce am rămas plăcut impresionată de personajul Kyle, prezent în primul volum al seriei, mi-am spus că trebuie neapărat să citesc și următoarea carte atunci când am aflat că îi va fi dedicată lui. 
    
    După ce se întoarce din tabăra creștină, Kyle începe cursurile la o școală nouă, cu speranța că de data asta va fi altfel.

    Optimismul său crește atunci când află că Salome studiază în același loc și îl invită la un ceai.

    Intriga este declanșată atunci când Kyle dă ochii cu Roy, un băiat care i-a făcut în trecut viața amară - Roy lucrează la ceainăria unde l-a invitat Salome.

    De aici, am simțit cumva că totul merge la vale, iar acțiunea este grăbită. Nu am reușit să mă atașez de nimeni, iar simpatia mea pentru protagonist s-a diminuat cu fiecare capitol.

    Kyle nu este un băiat ca toți ceilalți. Iubește diferit, iubește într-un mod în care o mare parte a societății l-ar blama pentru sentimentele sale, însă el este resemnat cu asta și își trăiește viața fără să se simtă constrâns de „normalul” din jurul său.

    Pe parcursul cărții, relația dintre el și Roy evoluează de la ură și vorbe grele la prietenie, dând la o parte perdeaua ce le acoperea sentimentele amândurora în momentul în care sunt păcăliți de Salome și Kenan să se cazeze la cabană în aceeași cameră. Roy îi împărtășește lui Kyle o parte din trecutul său sumbru și trist, dar apoi dispare și se refugiază la casa în care locuiește bunicul său.

    Finalul a fost cumva evident, însă lucrul important la această carte a fost drumul parcurs de cei doi băieți până acolo.

    Roy întruchipează tipologia unui băiat rău care se ascunde după vorbe și fapte grele adresate celor care sunt ca el, tocmai pentru a-și camufla această latură pe care nu este dispus să o accepte.

    Evoluția nu a fost rea, a fost firească și logică, însă acțiunea în sine mi s-a părut foarte grăbită. Am avut impresia că autoarea nu a știut cum să mai termine cu această carte - spun asta deoarece Kenan a fost mult mai bună și a fost peste așteptările mele în ceea ce privește evoluția personajelor.

    Ca o părere personală, aș spune că romanul Kyle ar fi putut avea cel puțin încă o sută de pagini pentru a surprinde așa cum trebuie această relație.

    Este o carte plină de curaj, o carte care ne arată că nu este chiar atât de ușor să te integrezi în societate atunci când reprezinți o minoritate și o posibilă țintă. În timp ce Kyle a ales să își accepte această latură, Roy a încercat să lupte cu ceea ce este și să își nege sentimentele - dar, în fața iubiri adevărate, într-un final tot va ieși la suprafață adevărul. ⭐️⭐️⭐️

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mexican Gothic” - Silvia Moreno-Garcia

      Cartea reprezintă prima mea întâlnire cu autoarea și, recunosc, modul ei de scriere este foarte relaxant și cursiv, nici măcar nu am r...