luni, 9 august 2021

„Frumoasele adormite” - Stephen King, Owen King

        Un roman complex din toate punctele de vedere. Stephen King, alături de fiul său, Owen King, ne prezintă o situație total neașteptată: ce s-ar întâmpla dacă ar dispărea femeile?

Tematica abordată mi s-a părut interesantă și am savurat fiecare pagină. Numărul mare de personaje nu a fost deloc deranjant, dimpotrivă, a reușit să ofere o perspectivă multiplă asupra lucrurilor și a desfășurării acțiunii. Au fost prezente o serie de tipologii, personalități, comportamente, reacții în diferite circumstanțe. Am apreciat faptul că fiecare personaj a avut ceva unic al său, ceva care să îl definească, fie că a fost vorba de o traumă din trecut, de un anumit tic în vorbire sau în comportament sau de un aspect fizic.

După ce femeile adorm, acestea nu se mai trezesc, ci sunt acoperite de coconi asemeni fluturilor. Dacă cineva îndrăznește să distrugă învelișul, femeile reacționează impulsiv și ucid, asemeni unui prădător ce își ucide prada, după care se culcă la loc. Un aspect interesant pe care l-am remarcat aici a fost faptul că femeile nu își ucideau copiii, ci îi duceau la cea mai apropiată persoană, apoi se întorceau la locul lor și dormeau în continuare.

Personajele mele preferate din toată cartea au fost Lila și Frank. Mi s-a părut că cei doi s-au remarcat cel mai mult, dar pe de altă parte mi-a plăcut și povestea lui Jared - fiul Lilei și al lui Clint.

    O singură femeie, Evie, reușește să adoarmă și să se trezească ca și cum totul ar fi normal. Nu este învelită în cocon, find total imună la fenomenul ciudat.

    Rămași singuri, bărbații se împart în două tabere: unii vor să o salveze pe Evie, în timp ce alții nu își doresc altceva decât să mențină haosul creat.

    Accentul romanului cade mai mult pe  personaje, pe reacțiile lor, pe modificările ce intervin în viața lor în momentul în care se declanșează boala numită Aurora și pe deciziile care le iau de-a lungul firului narativ. În partea a treia a romanului, interacțiunea cu femeia misterioasă - Evie - este mai de durată, mai complexă și mai amplă, unde reușim să aflăm mai multe detalii despre cine este ea cu adevărat, ce vrea și, cel mai important, cum pot fi salvate femeile.

    Un roman dinamic, fascinant, original și care reușește să țină cititorul interesat de poveste cu fiecare pagină, aducând de fiecare dată o informație nouă care să zdruncine toate teoriile făcute până atunci. Recomand. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mexican Gothic” - Silvia Moreno-Garcia

      Cartea reprezintă prima mea întâlnire cu autoarea și, recunosc, modul ei de scriere este foarte relaxant și cursiv, nici măcar nu am r...