luni, 9 august 2021

De vorbă cu M.K.Lynn

 1. Îți mulțumesc că ai acceptat invitația de a lua parte la acest interviu. Poți să îmi spui, te rog, câteva cuvinte despre tine? Ce te definește ca persoană și care ar fi trei cuvinte care te-ar descrie cel mai bine?

Bună și mulțumesc mult pentru invitație! Câteva cuvinte despre mine… Aș spune că sunt o fire veselă, sociabilă, cu capul în nori, adică practic ceva diametral opus a ceea ce scriu. Sunt atrasă de prea multe lucruri, de care mă ocup sporadic în funcție de dispoziție și chef. Poate că nu e util pentru cei care așteaptă să mai scot vreo carte, dar e util pentru mine, pentru că deseori nu e necesar decât de o căutare pe Google ca să detaliez un subiect, și nu să pierd multă vreme pentru documentarea vreunui fapt pe care îl folosesc în texte :D

2. Când și cum ai început să scrii?

Am început să scriu prin 2007, când tatăl meu mi-a povestit despre Atlantida, acea insulă misterioasă care a coborât la fundul mării într-o singură zi. Mi-am dorit să îmi imaginez cum ar fi fost să trăiesc pe acea vreme, iar misterul dispariției insulei m-a inspirat să adaug o latură fantasy poveștii. M-a fascinat atât de mult procesul, că după finalizarea poveștii mi-am dorit să continui să inventez lumi noi.


3. Ce te-a determinat să scrii seria "Pene" și care au fost sursele principale de inspirație?

Am început să lucrez la ”Pene” de prin 2011, când am vrut să iau o pauză de la fantasy și să scriu ceva serios, de ”oameni mari”. Am ajuns pe la jumătatea poveștii de iubire dintre cei doi adolescenți, Lora și Nick (da-da, părinții, v-ați prins), până m-am plictisit îngrozitor și mi-am propus să adaug ceva fantasy ca să devină mai distractiv. Așa au apărut Îngerii. Când am început să scriu despre Fleur, a venit ideea Gardienilor. Când am scris despre Klauss, a apărut Leeferionul. Deci, după cum v-ați dat seama, ideile au venit pe parcurs, iar ca să le îmbin frumos în poveste, a trebuit să rescriu totul de la capăt de nenumărate ori până în 2019, când am decis forma finală a romanului meu de debut, ”Pene, morminte și flori”, pe care l-aș rescrie iar :D

Surse de inspirație… Aș spune că m-a influențat literatura young adult din acea perioadă: vampiri, povești de dragoste, tente dark și pericolul din umbrele clădirilor urbane. Dar nu mi-am dorit să scriu o altă variantă a seriei ”Twilight”, am vrut să fac ceva original, să poată concura cu traducerile din afară. Așa că am insistat să aduc ceva nou, ceva ce nu s-a mai încercat, cel puțin prin cărțile pe care le-am citit eu.


4. Cât timp aloci, în medie, scrierii unei cărți?

Depinde de dimensiune. În principiu mi-aș dori să pot scoate o carte în fiecare an, dar viața de zi cu zi îmi lasă prea puțin timp pentru scris, așa că rămâne mai mult un scop pentru viitor.

5. Ai avut momente în care ai simțit că vrei să renunți? Ce te-a încurajat să continui?

Să renunț la scris - niciodată. Am avut pauze, dar doar pentru că mă concentram pe altceva, nu cu gândul să renunț. Mi-a plăcut dintotdeauna să scriu și nu cred că o să mă pot opri vreodată.


6. Care crezi că sunt părţile tale forte ca scriitor ? Ce slăbiciuni crezi că ai ?

Personajele și firul narativ sunt punctele mele forte. Aș avea de lucrat la descrieri și la un program fix de scris, cum am avut în pandemie de exemplu: am reușit să mă țin aproape două luni de 1000 de cuvinte pe zi, dar de îndată ce s-au relaxat restricțiile, m-am relaxat și eu :D


7. Care au fost obstacolele de care te-ai lovit atunci când ai încercat să publici în România? Ți-ai dorit vreodată să publici și în alte țări?

Lipsa de răspuns din partea editurilor când le trimiteam manuscrise, dar presupun că asta e dificultatea tuturor debutanților. Mi-am dorit să public în Rusia, pentru că am scris câțiva ani în rusă (un stil în totalitate opus celui în română; dintr-un oarecare motiv textele mele în rusă ies amuzante și ușurele, fără tente dark). Mi-ar plăcea să traduc ”Penele” în altă limbă, dar cred că în acest moment ar trebui să mă concentrez pe română.


8. Ai un gen literar preferat? Dar un autor?

Dark fantasy, young adult, thriller, și, uluitor, romane istorice de dragoste cu un fir narativ mai complex. Autoarea mea preferată e Richelle Mead, iar din autorii români aș vrea să îl menționez pe Flavius Ardeleanu, care m-a lăsat cu gura căscată când l-am descoperit.


9. Care sunt hobby-urile tale, bineînțeles, pe lângă scris?

Ah, sunt prea multe și o să sune arogant :D Până acum mi-am pierdut vremea cu desenul, fotografia, cosplay-ul, pianul (am finalizat Școala de Arte din Căușeni, Republica Moldova, în 2011), iar pasiunea mea mai nouă este designul grafic.


10. Ce proiecte de viitor ai plănuit și cu ce ne vei surprinde?

Am început un standalone fantasy cu motive din cultura românească, dar nu pot să vă spun mai mult, pentru că am planuri mari pentru acest proiect :)


11. În încheiere, ai dori să mai adaugi ceva?

Pentru cei care vor să mă urmărească sau să interacționeze cu mine, vă aștept pe Instagram la @m.k.lynn.oniricbook. Mulțumesc mult pentru această ocazie de a interacționa și vă urez mult succes în viitoarea activitate!


Mulțumesc mult M.K.Lynn pentru acest interviu minunat. ❤️

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mexican Gothic” - Silvia Moreno-Garcia

      Cartea reprezintă prima mea întâlnire cu autoarea și, recunosc, modul ei de scriere este foarte relaxant și cursiv, nici măcar nu am r...