luni, 9 august 2021

De vorbă cu Elena Druță



1. Îți mulțumesc că ai acceptat invitația de a lua parte la acest interviu. Poți să îmi spui, te rog, câteva cuvinte despre tine? Ce te definește ca persoană și care ar fi trei cuvinte care te-ar descrie cel mai bine?

Mă numesc Elena Druță și sunt o tânără pasionată de cărți, de scris, de brodat. Mereu mi-au plăcut aceste activități și fac parte din viața mea. Ca profesie, sunt medic veterinar și îmi place foarte mult această meserie. Trei cuvinte descriptive ar fi - roșcată, perseverentă, serioasă.



2. Când și cum ai început să scrii?

Scrisul creativ l-am îmbrățișat în perioada liceului, când m-am înscris la revista școlii („Joc Secund”, revista on-line a Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași). Am descoperit pasiunea scrisului, mi-am deschis un blog, de acolo a început totul. Primii mei pași au fost sub forma unor eseuri pentru revistă, apoi am combinat eseul și jurnalul pe blogul meu. Din această îndeletnicire, a luat naștere volumul „Fiind imagine. Eseuri din adolescență”, publicat în 2017.



3. Ce te-ai determinat să scrii "Împărăția ultimului cerb" și care au fost sursele principale de inspirație?

Mereu am iubit poveștile și de ceva timp cochetam cu ideea de a scrie ceva mai amplu decât un articol sau un eseu. Mereu îmi creez premise în cap - ce-ar fi dacă o entitate atotputernică ar face x sau dacă ar fi să combin un personaj pierdut în propria lume cu un eveniment marcant, ce-l scoate din zona de confort… Fac asta zilnic :)

Ideea care a stat la baza „Împărăția ultimului cerb” a apărut în viața mea într-o perioadă aglomerată și scrisul m-a ajutat mult - e o activitate ce mă relaxează și care deja face parte din viața mea de zi cu zi. În plus, scrierea unui roman a fost o provocare pentru mine și am învățat multe pe parcursul acestei călătorii.



4. Cât timp aloci, în medie, scrierii unei cărți?

Nu am termeni stabiliți. De exemplu, de la primul capitol de la primul draft și până la publicarea ”Împărăția ultimului cerb” au trecut aproximativ doi ani și jumătate. Când încep un proiect nou, am în minte începutul și finalul, iar tot ce se întâmplă între cele două trebuie lucrat, proiectat, gândit. Nu îmi stabilesc niște limite de ordinul lunilor sau zilelor - lucrez cât e nevoie, până când sunt mulțumită de rezultat.



5. Ai avut momente în care ai simțit că vrei să renunți? Ce te-a încurajat să continui?

Ca în orice pasiune, există clipe când ajungi la un punct mort și te blochezi acolo. E o parte firească a procesului creativ și nu mă descurajez. Las proiectul respectiv „să se așeze”, încerc să văd alte perspective, lucrez mai mult la alte proiecte, sau pur și simplu iau o pauză de la scris.



6. Care crezi că sunt părţile tale forte ca scriitor ? Ce slăbiciuni crezi că ai?

Ca părți forte aș include perseverența și dorința continuă de a mă informa - procesul de informare asupra unui subiect sau a unei teme îmi place mult de tot. Nu am un număr de cuvinte/paragrafe/pagini stabilit pentru o perioadă, să-i zicem, de o săptămână, dar mă ambiționez să scriu atunci când îmi permite timpul.

La capitolul slăbiciuni aș include construcția dialogului - am de lucrat la acest aspect.



7. Care au fost obstacolele de care te-ai lovit atunci când ai încercat să publici în România? Ți-ai dorit vreodată să publici și în alte țări?

Consider că sunt suficiente obstacole pentru scriitorii aflați la început de drum, indiferent de țara din care provin, dar în orice domeniu drumul spre succes e pavat cu greutăți. Nu mi-am propus până acum să public și-n alte țări, dar nu exclud astfel de planuri în viitor.



8. Ai un gen literar preferat? Dar un autor?

Nu am un gen literar preferat, am perioade în care citesc clasici, romane polițiste, opere despre război, romance, fantasy. Sunt deschisă la a citi cărți din diferite genuri literare, deși recunosc că volumele de self-help nu mă atrag în mod special. Feodor Dostoievski, G. G. Marquez, E. M. Remarque, M. Eliade, M. Sebastian - sunt doar câțiva dintre autorii mei preferați.



9. Care sunt hobby-urile tale, bineînțeles, pe lângă scris?

Îmi place să brodez - e o activitate foarte relaxantă. Și, evident, cititul - e o formă de recreere și informare ce-mi place de când mă știu. Joc și WoW.



10. Ce proiecte de viitor ai plănuit și cu ce ne vei surprinde?

Am mai multe proiecte începute, dar prefer să vorbesc despre acestea când le voi finaliza. Cert este că nu mă despart de genul fantasy, deși am de gând să explorez și alte genuri literare. În ce privește surprinderea, sper să fie una bună pentru cititori :)


11. În încheiere, ai dori să mai adaugi ceva?

Mulțumesc pentru interviu și pentru cuvintele frumoase aduse volumului meu, ”Împărăția ultimului cerb”. Mult succes în continuare în toate proiectele tale!


Mulțumesc mult Elena Druță pentru acest interviu minunat. ❤️

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mexican Gothic” - Silvia Moreno-Garcia

      Cartea reprezintă prima mea întâlnire cu autoarea și, recunosc, modul ei de scriere este foarte relaxant și cursiv, nici măcar nu am r...